~Pajcyk napisał dnia 2014-10-20 20:53:43Co jest lepsze. Sonda w baku czy podłączenie do CAN-a ??
~lokalizuj.com.pl napisał dnia 2015-02-03 18:05:06To zależy jakie jest to auto, jaka jest pojemność zbiornika, jakie robi przebiegi, czy lokalnie czy raczej autostrada.
~Jacek napisał dnia 2015-06-19 08:56:48Jeżeli w aucie jest CAN to lepiej CAN. Po co wiercić otwory z zbiorniku paliwa ? CAN to podłączenie elektryczne czyli proste i bezpieczne.
~Tomek_1 napisał dnia 2015-11-23 14:57:02Witam, poza CAN i sondą są jeszcze jakieś rozwiązania? Zwykły pływak na przykład?
~Monitoring GPS napisał dnia 2015-11-23 15:52:53Można podłączyć się pod pływak. Ale tego typu droga pobierania danych o poziomie paliwa jest dosyć zawodna. Część pojazdów na wyjściu z pływaka nie udostępnia napięcia proporcjonalnego do poziomu paliwa. A nawet jeżeli tak to ten sygnał często nie jest liniowy.
Generalnie lepiej stosować CAN lub niezależną sondę.
~Tomek_1 napisał dnia 2015-12-14 09:07:14Dziękuje za odpowiedź. Znalazłem jeszcze jedną opcję na pomiar paliwa - przepływomierz, ale to chyba rozwiązanie dla maszyn cięższych jak np. maszyny budowlane. Znacie jeszcze jakieś?
~Monitoring GPS napisał dnia 2015-12-14 09:23:19Dostępne są jeszcze czujniki ultradźwiękowe naklejane na zbiorniki. Mierzą one poziom paliwa poprzez powłokę zbiornika. Zaleta - nie trzeba wiercić zbiornika. Wada - podatność na uszkodzenia. Czujnik jest klejony i potrafi zwyczajnie się odkleić i zgubić. A więc w większości profesjonalnych zastosowań monitoringu samochodów stosuje się albo odczyt z CAN albo sondę paliwa.
~Jalanda napisał dnia 2016-05-22 14:28:21A ja słyszałam, że sonda jest zawsze bardziej dokładna.
~Monitoring GPS napisał dnia 2016-10-21 18:01:51To zależy od producenta sond. Generalnie CAN jest tak dokładny, że pozwala na prawidłowe prowadzenie gospodarki paliwowej w firmie. Sondę stosujemy tylko wtedy gdy pojazd nie ma CAN-a.
A co do dokładności to Sonda i CAN są porównywalne.
~Marek napisał dnia 2022-05-28 06:08:57Teraz to sondy są rzadkością