Forum


Pobór prądu przez nadajnik GPS


Powrót do listy tematów

~Lutek     napisał dnia 2012-11-06 22:22:21

Jak wygląda kwestia poboru prądu przez lokalizator mL300-1p ?


~Monitoring GPS     napisał dnia 2012-11-07 15:15:24

Lokalizator GPS typu mL300-1p przy zasilaniu napięciem 12V pobiera około 90 mA prądu. Jest to pobór spoczynkowy. W chwilach wysyłania danych na serwer pobór prądu wynosi 150 mA. Takie zapotrzebowanie na prąd występuje tylko w chwili nadawania danych do sieci GSM. Po chwili znowu spada do poziomu nominalnego czyli spoczynkowego.


~Lutek     napisał dnia 2012-11-08 16:22:46

A gdybym chciał zasilać lokalizator GPS z akumulatorka to jaki zastosować ? Mam zamiar zainstalować nadajnik GPS na łodzi i zastanawiam się nad sposobem jego zasilania.


~Monitoring GPS     napisał dnia 2012-11-08 21:21:41

Przy zastosowaniu jednego z naszych lokalizatorów GPS serii mL-300 lub mL900 można zasilać je z akumulatorów żelowych. Oczywiście im większa jego pojemność tym dłużej będzie on działać. Akumulator żelowy o pojemności 1,3 Ah wystarcza zwykle na około 12 godzin pracy. Wynika to z tego, że lokalizatory pobierają średnio 100 mA prądu przy napięciu zasilania 12V.
Ogólnie można powiedzieć, że lokalizator GPS powinien być zasilony z pewnego źródła prądu takiego jak instalacja elektryczna samochodu. Tylko wtedy będzie pracować pewnie i stabilnie.


~maniol     napisał dnia 2012-11-09 13:38:11

Znalazłem kilka opisów lokalizatorów GPS w których to autorzy piszą o tym, że takie urządzenie może pracować na małym akumulatorku nawet kilka tygodni. Są to urządzenia chińskie. Jak należy to rozumieć? Skąd bierze się taka rozbieżność w czasie pracy na akumulatorze ?


~Monitoring GPS     napisał dnia 2012-11-09 20:23:36

Nadajniki GPS do lokalizacji pojazdów mogą pracować w dwóch trybach.
1. Tryb SMS
2. Tryb GPRS
Opisywane przez maniol-a lokalizatory mają szansę na długą pracę tylko w wtedy, gdy pracują w trybie SMS. W takiej sytuacji lokalizator działa w uśpieniu i oczekuje wywołania przez użytkownika. W chwili wywołania pobiera dane GPS i wysyła SMS z tymi danymi. Dzięki temu może praktycznie bardzo długo pozostawać w uśpieniu i czekać na wywołanie.
Natomiast nasze urządzenia działają w trybie GPRS. To oznacza, że cały czas lokalizują pojazd i wysyłaną dane na serwer. A to oznacza znaczne zapotrzebowanie na energię. Dlatego właśnie nie nadają się do pracy tylko na akumulatorze.


~Lutek     napisał dnia 2012-11-10 15:05:17

A czy lokalizatory GPS waszej produkcji mogą też działać w trybie SMS ?


~maniol     napisał dnia 2012-11-12 10:34:09

Z tego co widzę w opisach do lokalizatorów serii mL-300 i mL900 to nie mają takiej funkcjonalności. Ale dla pewności poczekajmy na wpis admina na forum. Zapewne rozwieje wszystkie wątpliwości w tej sprawie.


~Monitoring GPS     napisał dnia 2013-05-07 19:55:17

Nasze urządzenia działają tylko w trybie GPRS. Cały czas przekazują dane na serwer. Trybu SMS nie posiadają.


~Kali     napisał dnia 2014-02-08 18:42:04

U mnie działający mL300-1p we Fiacie Ducatto rozładowuje akumulator po dwóch tygodniach postoju na placu. Taką sytuację maiłem w czasie urlopu kierowcy i to zimą. Pozy tym jak auta normalnie pracują to problemów z rozładowanie się akumulatora nie ma. Pobór prądu zmierzony przeze mnie to średnio około 70 mA. Daje to na dobę nie całą jedną amperogodzinę. To dla akumulatora samochodowego o pojemności 70 Ah jest nic. Uważam, że tego problemu po prostu nie ma i tyle.


~Paul     napisał dnia 2016-12-14 09:25:35

Witam. Jak to jest z ml300-1p jeśli chodzi o krótkie trasy głównie miasto, większość czasu auto stoi. Dzienne przebiegi są naprawde znikome. Jak tu wygląda kwestia zasilania. Czy lokalizator jest w stanie rozładować baterię i w jakim czasie?


~Monitoring GPS     napisał dnia 2016-12-14 09:31:26

Lokalizator ml300-1p wykrywa ruch na podstawie przesunięcia geograficznego. Jeżeli trasy sa bardzo krótkie to może tego nie wykryć. W takiej sytuacji należy wymienić lokalizator na wersję specjalną z trzecim kabelkiem "po stacyjce". Wtedy detekcja ruchu odbywa się na postawie tego czy silnik działa czy nie. Wykrywane są wtedy trasy dowolnej długości.



~Monitoring GPS     napisał dnia 2016-12-14 09:33:02

Dobowy pobór prądu przez lokalizator to 1Ah. To oznacza, że sprawny technicznie akumulator samochodowy rozładowany zostanie po około 50-ciu dniach.


~Paul     napisał dnia 2016-12-14 12:46:54

CZy wersja "po stacyjce" nie pobiera zatem prądu gdy silnik auta nie pracuje?


~Monitoring GPS     napisał dnia 2016-12-14 13:12:29

Pobiera prąd spoczynkowy i nie wysyła danych na serwer. To właśnie samo wysyłanie danych jest związane ze zwiększonym poborem prądu. Wersja z wejściem po stacyjce to raczej rozwiązanie problemu krótkich tras w mieście.


~Paul     napisał dnia 2016-12-14 13:27:45

Który z oferowanych przez Państwo lokalizatorów posiada tą właśnie funkcję? Zakupiłem ML300-1p w wersji standard do podpięcia na stałe w zasilanie i chciałbym wymienić na wspomniany z wersją "po stacyjce"


~Monitoring GPS     napisał dnia 2016-12-14 13:49:53

Proszę o kontakt mailowy - rozwiążemy problem. Wersja specjalna nie jest dostępna w naszym sklepie.




Dodaj swój wpis


Twój nick

Twój wpis

RadEditor - HTML WYSIWYG Editor. MS Word-like content editing experience thanks to a rich set of formatting tools, dropdowns, dialogs, system modules and built-in spell-check.
RadEditor's components - toolbar, content area, modes and modules
   
Toolbar's wrapper  
Content area wrapper
RadEditor's bottom area: Design, Html and Preview modes, Statistics module and resize handle.
It contains RadEditor's Modes/views (HTML, Design and Preview), Statistics and Resizer
Editor Mode buttonsStatistics moduleEditor resizer
 
 
RadEditor's Modules - special tools used to provide extra information such as Tag Inspector, Real Time HTML Viewer, Tag Properties and other.
   

5+10=

© Wszystkie prawa zastrzeżone - kopiownie bez zgody właściciela zabronione.